luni, 26 mai 2014

Reguli pentru succes!




In perindarile mele online am dat peste o scrisoare, scrisa in urma cu mai bine de 40 de ani, de un avocat american, Roland Boyd, fiului sau care se pregatea sa termine dreptul. Mai multe barouri americane au fost impresionate de cele scrise de Boyd, i-au cerut permisiunea si au publicat aceasta scrisoare.

Scrisoarea ofera 21 de reguli pe care ar trebui sa le urmeze un avocat pentru a avea succes. Voi prezenta cateva aici dar puteti citi intreaga scrisoare pe site-ul Baroului Texas.

“1. Aminteste-ti regula celor noua”. Ea functioneaza cam asa – noua din zece oameni sunt buni, cinstiti, inteligenti, decenti si deschisi la minte. Asa ca, daca vrei sa ai noua din zece sanse de partea ta, alege partea buna a situatiei. Pentru profesia noastra partea buna este cea care e ajuta societatea. Cu alte cuvinte, nu face rau celorlalti. In instanta regula celor noua functioneaza in acelasi fel. In noua din zece cazuri partea buna castiga.

2. Aminteste-ti, integritatea unui avocat este vitala pentru societate. Daca macelarul, brutarul sau cel care face lumanari nu sunt cinstiti, nu e o mare catastrofa. Pe de alta parte, avocatul joaca un rol atat de important pentru compatriotii sai incat, daca este necinstit e o mare catastrofa. Lasa-ma sa-ti dau cateva exemple ale rolurilor vitale pe care joaca un avocat:
a) Acum cativa ani, putin dupa pranz, usa biroului meu s-a deschis; in prag statea un barbat de varsta mijlocie. Il reprezentasem multi ani; era un fermier de succes; era foarte palid si tremura in timp ce mi-a spus: “Tocmai am facut cea mai grava greseala pe care o poate face un om. Am ucis pe cineva, am stiut in secunda urmatoare ce greseala cumplita am facut. Pentru numele lui Dumnezeu, ajuta-ma!”
b) Cam acum 1o ani, trei membrii ai unei familii, din care alti doi fusesera victimele uneia dintre cele mai oribile crime din istoria Texasului, au venit la biroul meu. Acesti oameni aveau de infruntat una dintre cele mai neneaturale tragedii. Reprezentatul lor a spus: “Azi dimineata, am hotarat ca tu sa ne reprezinti, ca sa se faca dreptate”.
c), d), e), f)….

3. Aminteste-ti, intotdeauna fii amabil cu toata lumea, indiferent de pozitia sociala, educatie sau situatie financiara, pentru ca:
a) Pustiul care acum se joaca cu sucuri la magazin, peste 25 de ani ar putea fi presedintele Asociatiei Americane a Bancherilor de Investitii care te cheama la New York pentru o problema importanta.
b), c)
d) Unii oameni de afaceri de succes nu stiu nici sa scrie nici sa citeasca.

4. Aminteste-ti, sub o guvernare democratica aplicarea legii nu are secrete. Prin urmare nu lua parte la nimic, nu scrie intr-o scrisoare, nu spune in public sau la telefon, ceva care nu ti-ar place sa apara la televizor, pe prima pagina a ziarelor, sa auzi de la martori sau la radio (decat daca este in interesul clientului tau).”

Ma opresc aici. Daca v-a placut stiti deja unde sa cititi restul.

      






Daca v-a placut aceasta postare, dati clic pe butonul "imi place". Sau "distribuie" ca sa afle si prietenii dvs aceste informatii. S-ar putea sa le fie de folos si sa va multumeasca. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Citeste si:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...