vineri, 18 ianuarie 2013

Divortul pe intelesul tuturor - partea 1




Important!

Pentru ca in timp au intervenit modificari legislative importante, este posibil ca unele dintre informatiile de mai jos sa nu mai fie de actualitate.


Probabil ca va aflati intr-un moment de cumpana din viata dvs daca ati ajuns pe aceasta pagina. Pentru ca foarte multe cupluri se confrunta in ziua de azi cu aceasta situatie, mi-am propus sa va ajut atat cat pot aici, cu informatii utile si sfaturi pertinente, si in fata organelor competente, daca veti dori sa colaboram si sa va reprezint interesele.

Acest articol va fi alcatuit din mai multe parti astfel incat sa va pot informa cat mai bine asupra tuturor pasilor de urmat, in functie de tipul de divort pe care il veti alege. Cititi toate articolele de pe blog referitoare la divort pentru a lua cea mai buna decizie, potrivita situatiei dvs.

Voi incepe cu cateva sfaturi de care ar fi bine sa tineti seama pentru ca v-ar ajuta mult.

Decizia de a divorta este foarte importanta in viata dvs, cu un deosebit impact. Nu luati aceasta decizie intr-un moment de tensiune. Ganditi-va bine. Daca ati ajuns in mod ferm la concluzia ca nu mai puteti continua aceasta casatorie, atunci urmati instructiunile de mai jos:

·  Discutati cu sotul/sotia despre decizia dvs.
·  Incercati sa obtineti acordul sotului/sotiei pentru a divorta amiabil, prin buna intelegere (procesul dureaza mai putin, costurile sunt mai mici si este mai putin traumatizant);
·  Conveniti cu sotul/sotia ca divortul sa se desfasoare intr-o maniera civilizata;
·  Incercati sa ajungeti la un acord cu privire la urmatoarele aspecte:
- incredintarea copiilor minori (daca este cazul);
- cuantumul pensiei de intretinere, stabilirea programului de vizitare a copilului, impartirea bunurilor comune;
- pastrarea/schimbarea numelui sotului care si-a schimbat numele dupa casatorie (in cazuri justificate, se poate pastra numele si dupa desfacerea casatoriei chiar fara acordul celuilalt sot).




ACTELE NECESARE PENTRU DIVORT

La prima noastra intrevedere aveti nevoie de cateva acte, despre care va voi informa la momentul potrivit.

CAT COSTA DIVORTUL:
Costurile sunt formate din: taxa de timbru de 39 lei (daca realizati venituri) sau de 8 lei (daca nu realizati venituri), timbru judiciar de 0,3 lei si onorariu avocat care variaza in functie de complexitatea cauzei. Veti fi informati despre cuantumul onorariului in cursul discutiei, dupa cercetarea actelor. Suma va fi rezonabila si adaptata corect la gradul de dificultate a cauzei.

CAT DUREAZA DIVORTUL:
Divortul fara partaj dureaza intre 1-2 luni daca sotii se inteleg asupra tuturor aspectelor si intre 2 - 6 luni de la data depunerii cererii de divort la Judecatorie daca sotii nu se inteleg.
Divortul cu partaj dureaza intre 1 - 8 luni de la data depunerii cererii la Judecatorie.

 



BINE DE STIUT
 - aveti obligatia sa depuneti personal cererea de divort la judecatorie;
- aveti obligatia sa va prezentati personal in fata instantei de judecata care solutioneaza cererea de divort. Daca va aflati in imposibilitatea de a va prezenta personal din motiv de boala sau va aflati in executarea unei pedepse privative de libertate, sunteti pus sub interdictie sau aveti resedinta in strainatate, puteti fi reprezentat prin mandatar/avocat imputernicit cu procura speciala. Lipsa reclamantului conduce la respingerea cererii ca nesustinuta;
- aveti un comportament civilizat fata de sot/sotie, fata de avocati si fata de instanta de judecata;
- vorbiti doar cand instanta va da cuvantul si raspundeti la obiect;
- angajati-va avocat: atat cererile, cat si procedura va vor crea dificultati sau veti pierde unele drepturi prin nevalorificare. In special incredintarea copiilor si partajul ridica probleme complexe, motiv pentru care alaturi de avocatul dvs. cresc sansele de reusita.



Daca aveti intrebari, va invit sa le postati AICI , pe pagina dedicata intrebarilor si raspunsurilor.                  

 
Nu va pripiti, luati decizii intelepte.

106 comentarii:

  1. nu vreau nici un partaj ,nu am nevoie sa iau nimin vreau doar pur si simplu sa se desfaca certificatul de casatorie,precizez ca sintem casatoriti din 1994 si nu avem copii

    RăspundețiȘtergere
  2. Pentru dvs si pentru toti cititorii blogului:
    Aceste postari au rolul de a va pune in tema cu anumite demersuri legale.
    Pentru orice alte lamuriri folositi adresa de e-mail sau telefonul cabinetului nostru de avocatura.

    Cu consideratie,
    Av Petronela Prunianu

    RăspundețiȘtergere
  3. Doamna avocat, va foarte multumesc pentru tot ce ati facut pentru mine si cum m-ati ajutat.Sarutmana si nu mai am cuvinte. Gheorghita T din iasi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu multa placere, ma bucur ca v-am putut ajuta.
      Numai bine. :)

      Ștergere
    2. As vrea sa stiu daca divortul se incheie pe 31 martie Pot sa fac cerere sa iau hotararea mai repede? Nu sa astept 30 cum este scris

      Ștergere
  4. buna ziua sunt un batran din galati de 80 de ani si am deschis actiune de divort an luna octombrie 2013 si nici pana la ora actuala nu am avut nici o chemare, mi sa spus ca poate sa dureza si 2 ani, specific ca nu am copii si nu avem nimic de ampartit( bunuri) va rog sa ma sfatuiti ce sa fac.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Mi-e greu sa cred ca din luna octombrie 2013 si pana acum nu s-a fixat termenul de judecata. Sigur ati indicat adresa corecta? Pentru verificare, intrati pe http://portal.just.ro/, selectati pe harta judetul Galati, alegeti din lista judecatoria Galati si cautati la rubrica "dosare" numele dvs.

      Daca vi se pare prea complicat, scrieti-mi un e-mail pe adresa av_prunianu@yahoo.com, spuneti-mi care e numele dvs complet si caut eu, apoi va comunic rezultatul.

      Numai bine,
      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
    2. BUNA ZIUA MA SCUZATI CA VA DERANJEZ DIN NOU,DAR NU MA DESCURC SINGUR,VA LAS AICI DATELE MELE MA NUMESC NICA CONSTANTIN, 80 DE ANI DIN GALATI, CU NR DE DOSAR DIVORT 18389/233/2014, JUDECATORIA GALATI.

      Ștergere
    3. Domnule Nica Constantin, am verificat dosarul dvs pe portal si,intr-adevar, nu apare niciun termen de judecata fixat. Dosarul are nr. 18389/233/2013, apare inregistrat la 15.10.2013, dar alte informatii despre el nu sunt.
      Mai asteptati, e posibil sa se stabileasca termenul curand.

      Numai bine,
      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
    4. Ma numesc Cornelia si am tatal ce a inaintat la judecatorie dosar sa divorteze de mama.ce va rog din suflet sa ma ajutati in ce tine de partaj .pt ca a cerut "cu daune morale"din aceasta casnicie a rezultat un apartament din timpul lui ceausescu pt cei 6 copii ce ii au.acum pe actele apartamentului sunt eu si sora cu mentiunea sa avem grija pana la cel crestinesti de ei.va rog frumos sa mi spuneti care ar fi sansele daca sunt 4 persoane pe contract.el are si pensie pe baza de bala (epilepsie grad 3 ).mama mea nu este de acord cu divortul pt ca si asa a tratat o si injosit o in cat nu vrea sa o mai faca de ras si cu divortul.

      Ștergere
  5. Buna ziua sotia a depus cerere de cdivort si eu nnnu sunt de acord se pae ca motivul e parasjrea domicciliului.mentionez ca in luna dec ea a parasit domiciliul dupa ce am aduso acasa ea a sugeratsa ne mutam in bucuresti si sa o luam de la capat.eu am luat transferul si am plecat.intre timp mia zis sa fac o refinantare la un credit al ei am facut pe numele meu iaam achitat creditul iam virat si in card 4000ron dupa care mia zis ca ea are servici bun si nu mai vine dupa mine.apoi ma anuntat ca a bagat divort ce pot face.am un apartamentsi inainte de a pleca iam luat şi o maşină p care am trecut p numele ei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Aveti posibilitatea sa formulati intampinare si/sau cerere reconventionala si sa va spuneti punctul de vedere cu privire la cele intamplate. Ca o parateza va spun ca indiferent ca sunteti sau nu de acord cu desfacerea casatoriei, divortul tot se va pronunta. Aveti in vedere ca odata cu introducerea Noului Cod civil sotul nevinovat de desfacerea casatoriei poate cere despagubiri de la sotul vinovat. De aceea este important sa va pregatiti asa cum se cuvine si chiar sa apelati la un avocat.
      Aici va puteti informa cu privire la prejudicii si prestatii compensatorii http://avocatdinromania.blogspot.ro/2014/03/esti-vinovat-la-divort-platesti.html

      Cat priveste refinantarea creditului sotiei si depunerea de bani in contul ei, le puteti lamuri si eventual recupera in cadrul actiunii de partaj.

      Pentru alte informatii lasati-mi e-mail pe adresa av_prunianu@yahoo.com sau contactati-ma la telefon 0727799199, de luni pana vineri intre orele 9-18.

      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
    2. Buna ziua,
      Vrem sa divortam, amandoi suntem de acord. Eu ma voi stabili in Canada cu copilul, va rog sa-mi spuneti cum putem face astfel incat sa evitam ancheta sociala in Canada pt stabilirea domiciliului copilului.
      Se poate stabili domiciliul in Romania, apoi sotul sa-si dea acordul pt a pleca cu copilul in Canada?
      La vizita Autoritatii Tutelare la domiciliul din Romania copilul si eu trebuie sa fim prezenti neaparat, daca domiciliul va fi acelasi cu al sotului? Domiciliul va fi acelasi cu cel dinaintea divortuluisi eu si copilul s-ar putea s nu fim in tara cand se va face ancheta sociala

      Ștergere
    3. Buna ziua,

      Noul Cod civil va permite sa divortati de comun acord, sa stabiliti tot ce e necesar pentru incredintarea minorului, locuinta acestuia, etc si astfel puteti evita ancheta sociala.
      Da, puteti sa stabiliti ce vreti dvs si sotul cu privire la divort si incredintarea minorului, instanta urmand sa ia act de acordul sotilor. Va recomand sa apelati la serviciile unui avocat pentru ca procesul sa se desfasoare cursiv, fara surprize neplacute.
      Acest proces, parcurs corect se poate rezolva foarte repede, cu rezultatul pe care il doriti.

      Daca doriti mai multe informatii, scrieti-mi un e-mail pe adresa av_prunianu@yahoo.com sau sunati-ma la telefon 0727.799.199 de luni pana vineri intre orele 9-18.

      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
  6. Buna seara doamna avocat am o intrebare eu si sotul meu ne-am casatorit in 2010 in 2011 ne-am despartit el a parsit domiciliu. Eu aveam o fetita de 5 luni cand ne-am casatorit fetita ne fiind a lui dar el a declarat"o ca fiind tata fara cunostinta mea. Acum un an am inceput o relatie noua si de curand am aflat ca asteptam un bebe. Vrem sa ne casatorim si nu am cum din cauza sotului care nu vrea sa imi acorde divortul. Ce pot face pentru a termina divortul intr'o luna? Eu vreau sa fac un imprumut pentru casa. Pot sa merg la judecatorie sa declar faptul ca nu este tatal biologic al fetei? De la anu copilul meu nu poate continua gradinita pentru ca nu am adeverinta de la sotul meu deci ii afecteaza educatia copilului. Va rog din suflet sa ma indrumati. Multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. V-am mai raspuns la un comentariu, intrebarile vad ca sunt aceleasi, redau raspunsul meu:

      Buna ziua,

      Puteti divorta chiar daca sotul nu este in tara, el are posibilitatea de a-si angaja avocat sau imputernici o persoana (mandatar) sa se ocupe de procesul de divort. Indiferent ca sotul este sau nu de acord cu divortul, casatoria se va desface la cererea uneia dintre parti, adica a dvs.

      Inainte de a contracta vreun imprumut sau achiziona un bun, mobil sau imobil e bine sa stiti ca toate bunurile dobandite in timpul casatoriei sunt bunuri comune. Aceasta inseamna ca ambii soti au drept asupra lor. Sa nu ajungeti in situatia de a cumpara o casa si ulterior sa o impartiti cu actualul dvs sot.

      Pentru minora aveti posibilitatea sa formulati actiune in tagada paternitatii.
      Declarati ca tatal copilului nu se afla in tara si nu veti avea probleme la gradinita.

      Avocat Petronela Prunianu

      Ștergere
  7. Cat costa sa ma reprezentati la un divort fara partaj nu avem nimik in comun

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Contactati-ma prin e-mail av_prunianu@yahoo.com sau la telefon 0727.799.199 si discutam. Am nevoie de mai multe informatii cu privire la actiunea dvs de divort.

      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
  8. BUNA ZIUA ,CA ATARE AM DESCOPERIT ACEASTA PAGINA SI CITIND COMENTARILE DORESC SA VA FELICIT .D-NA AVOCAT DORESC SA VA ADRESEZI SI EU O INTREBARE :AM BAGAT DIVORTUL IN LUNA MAI SI MI.A VENIT CITATIA IN OCTOMBRIE PRIMA INFATISARE .SOSTUL MEU NU ESTE IN TARA DAR A FACUT PROCURA MAMEI LUI SA-L REPREZINTE .DIVORTUL ESTE PE CALE AMIABILA SI AVEM O FETITA DE 8 ANI IN MARE DORESC SA MA AJUTATI CU UN RASPUNS ANCHETA SOCIALA NU MI SA FACUT SI DORESC SA SE TERMINE CAT MAI REPEDE PT A PLECA SI EU DIN TARA CREDETI CA MAI DUREAZA MULT SAU SE POATE TERMINA IN OCTOMBRIE LA PRIMA INFATISARE DACA NU SA FACUT ANCHETA SOCIALA ?¿ VA MULTUMESC

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara,

      Am vorbit cu dvs la telefon in aceeasi zi in care ati postat comentariu si v-am oferit atunci toate informatiile.

      Cu consideratie,
      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
  9. Buna ziua al si eu o intrebare: am intentat divort si sotul meu ñu e de acord .viata mea a fost grea alaturi de el 19 año,am doi copii si au asistat de fiecare data la certurile si bataile de care am avut parte.am decis sadivortez pt a termina situatia asta ,sa opresc suferinta mea si a copiilor.CE sanse am pt a castiga custodia fetitei are 9 ani,baiatul in iunie va fi major,daca eu lucrez perioada determinatá in spania.subliniez faptul ca tot timpul am trimis banicopiilor,va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara,

      Aveti sanse sa obtineti autoritate parinteasca daca veti dovedi instantei ca e in interesul superior al minorei sa ramana in grija dvs.

      Avocat Petronela Prunianu

      Ștergere
  10. Buna ziua,
    Se poate divorta la notar sau mediator si dupa ce se pronunta divortul sa se stabileasca custodia copilului separat de procesul de divort.
    Mentionez ca suntem amandoi de acord cu divortul dar acesta tb sa se termine foarte repede, deoarece vreau sa ma recasatoresc imediat, iar problema custodiei ne gandim ca ar putea prelungi procesul de divort

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca e divort cu minori se rezolva toate probelemele odata, nu pe rand: intai divortul, apoi hotarati soarta copilului.
      La notar puteti divorta daca sunteti de acord cu toate aspectele: divort prin acord, cui ii este incredintat minorul, unde va locui, ce pensie de intretinere platesc parintii, etc.
      In 30 de zile de la depunerea actelor veti primi certificatul de divort. In acest interval de timp se va face si ancheta sociala.
      La mediator puteti incheia un acord de mediere care apoi va trebui consfintit de instanta de judecata.

      Avocat Petronela Prunianu

      Ștergere
    2. Bună seara am si eu o întrebare,am băgat divorț de soțul meu deoarece nu ne mai înțelegem el nu este de acord pur si simplu nu accepta ideea despărțiri cu toate că este conștient de tot ce se întâmplă avem împreună un băiat de 15 ani ..cam cat durează procesul dacă nu e soțul de acord..pt ca avem nevoie de liniște sufletească...va mulțumesc!

      Ștergere
  11. Buna ziua, daca divortez prin intermediul mediatorului, dupa ce am hotararea judecatoreasca de divort, la cat timp ma pot recasatori? Am inteles ca exista o perioada in care se poate face recurs si ma gandesc ca pana nu trece aceasta perioada nu pot depune actele pentru casatorie
    Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Termenul de recurs este de 15 zile, daca legea nu prevede altfel.

      Avocat Petronela Prunianu

      Ștergere
  12. Buna ziua!
    As dori un sfat din partea d-voastra.In luna sept am primit de la Judecatoria Tg Bujor o instiintare ca parata in proces de divort cu sotul meu.El a incercat sa ma faca sa divortam la notar dar nu sa putut din cauza ca casatoria era incheiata in Vulcan.El si a angajat avocat dar eu nu am posibilitatataea de a angaja un avocat deoarece cand a parasit sotul locuinta mi a lasat doar 150 de lei in luna iulie.Traiam in locuinta unor oameni si aveam grija de casa.El nicioadata nu ma lasat sa muncesc spunand ca ne este de ajuns ce castiga el.El acum e plecat in Grecia la femeia cu care traieste.Nu am unde munci deoarece am trait impreuna de la varsta de 16 ani nu am decit 7 clase si de 23 de ani suntem casatoriti legal.Intampinarea facuta la judecatorie am cerut despagubiri.E oare bine?Va rog oferiti mi un sfat deoarece traiesc din ajutorul oamenilor din sfat si imi este rusine de aceasta situatie.
    Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna ziua! M-am casatorit in decembrie 2012 dar sotul meu a plecat imediat dupa, in alta tara. Am avut foarte multe nintelegeri pe parcurs legate mai mult de bani. Am dat drumul la actele de emigrare in luna marie, 2013 si pana astazi nu au fost aprobate. El nu a fost de-acord sa ia un avocat acolo cu toate ca isi permitea. Castiga foarte bine. Mi-a zis ca daca vreau avocat sa mi-l platesc singura. Anul acesta a venit in vacanta aici, pentru trei saptamani. Am stat impreuna. Apoi a plecat si au reinceput neintelegerile. Actele au taraganat, ni s-au intors de cateva ori si am pierdut foarte mult timp. Ne-am hotarat sa divortam. Voiam sa va intreb...in situatia data, avem un motiv plauzibil? Adica faptul ca am trait separat atata timp, poate constitui un motiv? In cazul asta, ce pot face? Precizez ca nu doresc avocat. Nu avem copii si nici bunuri in comun. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna ziua,
    Va rog sa-mi spuneti daca, se poate sa se semneze actele de divort de catre unul din soti dupa termenul de 30 de zile de la notar, dar aceste acte sa fie semnate in alta tara.
    Va intreb pt ca depunem cererea de divort dar el trebuie sa plece si nu poate sa se intoarca la timp, iar apoi plec eu din tara si ma voi recasatori, deci nu pot astepta pana cand amandoi vom fi in tara.
    Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna seara. Sunt casatorita de 3ani cu sotul si din cauza aventurilor lui am decis ca e mai bine sa divortam avand in vedere ca avem o fetita de 7 ani,impreuna care din nefericire a asistat la foarte multe certuri dintre noi doi. El nu vrea sa divorteze. Noi nu avem niciun bun comun,nici macar el. Stam la socrii mei.Doar el lucreaza,din cauza ca este foarte gelos nu am putut sta la servici mai mult de cateva luni.As vrea sa.mi spuneti daca se poate divorta la notar si ce sanse am sa mi se incredinteze mie fata? Ce se intampla daca se face ancheta sociala? Multumesc mult! Steliana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      La notar puteti divorta doar daca ambii soti sunteti de acord cu tot ceea ce priveste desfacerea casatoriei si copiii minori.
      Ati scris ca sotul nu e de acord cu divortul, deci singura solutie este sa va adresati instantei de judecata. In cerere puteti cere, printre altele, sa va fie incredintata minora spre crestere si educare. Potrivit legislatiei in vigoare, se acorda custodie comuna. Daca insa instanta considera, in urma probatoriului adminstrat in cauza, ca este in interesul superior al minorei sa va fie incredintata dvs, va pronunta sentinta in acest sens.
      In cazul divortului in care sotii aflati in proces de divort nu se inteleg cu privire la incredintarea minorilor din casatorie se citeaza Autoritatea Tutelara in cadrul procesului, pentru efectuarea unei anchete sociale.
      Ancheta sociala cuprinde o serie de etape si elemente, printre care:
      • studierea amanuntita a cazului,
      • verificarea efectuata la domiciliu,
      • considerarea datelor personale si familiale,
      • studierea starii sanatatii a copilului si a starii materiale a parintilor.
      Rezultatul anchetei sociale este luat in conderare de catre instanta in momentul deciziei cu privire la incredintarea minorului unuia dintre parinti spre crestere si educare.

      Avocat Petronela Prunianu

      Ștergere
  16. Buna ziua doresc si eu sa stiu daca sotul meu a bagat cererea de divort si eu nu ma prezint fiind plecata afara din tara eu trebuie sa-i platesc lui despagubiri vreau sa precizez ca nu avem copii si nici partaj nu dorim suntem casatoriti de doi ani . Va multumesc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua, Depinde ce a cerut sotul dvs in cererea de divort. Daca nu a cerut despagubiri nu va poate obliga judecatorul la plata lor. Dar daca sotul dvs a cerut aceste despagubiri, iar prin probatoriu adminstrat se dovesc intemeiate, atunci puteti fi obligata la plata lor. Va sfatuiesc sa fiti reprezentata la proces. Altfel, veti fi pusa in fata faptului implinit si, eventual, veti fi buna de plata.

      Avocat Petronela Prunianu

      Ștergere
  17. Buna ziua,
    Va rog sa-mi spuneti daca cele 30 de zile pentru divortul la notar sunt calendaristice sau lucratoare.
    Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Termenul pe care notarul il acorda in procedura de divort nu va putea fi mai scurt de 30 de zile CALENDARISTICE. De asemenea, acest termen nu va putea fi nici prelungit prin acordarea unui nou termen. Totusi, la acordarea termenului notarul public poate avea în vedere şi disponibilitatea soţilor de a fi prezenţi la data pe care urmează să o fixeze, caz în care va putea, dacă unul din soţi solicită şi celălalt este de acord sau ambii solicită, să acorde un termen mai mare de 30 de zile. Notarul public fixeaza un singur termen pe care îl va aduce la cunoştinţa soţilor verbal precizându-le data (ziua, luna, anul) şi ora la care aceştia trebuie să se prezinte personal la biroul notarial.

      De asemenea termenul de 30 de zile se poate prelungi daca acesta se împlineşte într-o zi în care biroul notarial, din motive justificate, nu funcţionează. In acest caz termenul se va prelungi până în prima zi lucrătoare.

      Cele 30 de zile se calculeaza conform dispoziţiilor art. 101 şi următoarele din Codul de procedură civilă în materia calcului termenelor procedurale.

      Prin urmare, termenul de 30 de zile se poate prelungi in anumite conditii, insa niciodata nu va putea fi mai scurt!

      Avocat Petronela Prunianu

      Ștergere
  18. Buna seara dna avocat! Sunt casatorita de 7 ani si am 25 de ani.. Vreau sa divortez de sotul meu din mai multe motive printre care si faptul ca m-a inselat,mi-au spus niste prieteni si i-am vazut si comportamentul schimbat... in orice caz nu ne mai intelegem si nu mai exista iubire intre noi.mentionez faptul ca avem o fiica de 3 ani. Nu vreau nimic de la el decat fetita.Se poate face ceva?Ma puteti ajuta??Ana ma numesc.Multumesc frumos si o seara frumoasa va doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara,

      Da, va pot ajuta, dar am nevoie de mai multe informatii. Reveniti cu un e-mail pe av_prunianu@yahoo.com sau la telefon 0727799199, de luni-vineri dupa ora 12 ca sa termin cu sedintele din instanta.

      Avocat Petronela Prunianu

      Ștergere
  19. Buna ziua.am fost casatoriti 5 ani avem un copil care are acum 3ani jumate.in urma cu 10luni sotia a decis sa plece de la mine alturi de copil la nici o luna a fugit si de acolo fara sa spuna nimic parintilor ei lasandule copilul care in scurt timp lama luat eu.Am bagat actele pentru divort iar a 3sedinta de judecata care este in la sfarsitul luni acestea a decis sa vina si ea si sa ceara custodie comuna dar eu nu sunt de acord precizez ca dupa proces va pleca din nou in strainatate faca sa vrea sa dea adresa unde sta acolo.ce sanse sunt sa i se dea custodie comuna

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara,

      Administrati probe in proces si in functie de acestea si rezultatul anchetei sociale, judecatorul va lua o decizie in interesul superior al minorului. Eu nu va pot indruma cat timp nu am luat la cunostinta de continutul dosarului. Succes.

      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
  20. buna ziua va rog frumos dati-mi si mie un sfat sant plecat din tara sotia mea m-a instiintat ca a bagat divort suntem deacord amandoi cu acelas lucru avand un copil inpreuna sant deacord ca sotia sa ramana in casa unde am locuit sant deacord cu tot ce spune ea numai sa terminam odat,dar in timpul casatoriei am cumparat un apartament si omasina am cazut daecord ca eu sa plec din casa si sa raman cu masina si apartamentul ce pot sa fac legal dar fara partaj ca mai tarziu sa nu se razgandeasca ma pot duce la notar ,sant valabile procurile.va multumesc din suflet

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara,

      Da, puteti incheia orice tranzactie la notar, e vorba de acte autentice si sunt perfect valabile. Odata ce le semnati, produc efecte juridice.

      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
  21. buna ziua!!locuiesc in Germania impreuna cu familia mea (sotul si fiica in varsta de 10 ani).suntem aici de trei ani si fetita merge la scoala aici din clasa intai(in Romania a mers doar la gradinita).sotul a avut la inceput servici(timp de 1 an) .acum lucrez doar eu,si-a gasit si el ceva dar afost doar 3 zile refuzand ca e greu.dar stiu sigur ca el nu vrea sa munceasca pt ca nici in Romania nu a prea muncit de cand suntem casatoriti plus a mia facut si acolo foarte multe necazuri.acum el vrea sa ne intoarcem acasa dar eu refuz acest lucru gandundu-ma ca fetitei ii va merge mai bine aici .el ma ameninta ca pleaca dar vrea sa ia fetita cu el ceea ce eu nu pot accepta asa ceva......e foarte violent verbal chiar si de fata cu fiica noastra.....ceea ce pe ea o sperie foarte tare.....eu as vrea sa divortez dar nu as putea veni in tara din cauza serviciului.m-ar putea reprezenta doar avocatul???imi este frica sa vin acasa cu fiica mea pentru ca stiu sigur ca nu voi obtine procura de la el ca sa venim inapoi(pt ca mi-a si spus).ce e de facut?????ast raspunsul dumneavoastra!!!eu locuiesc in iasi...multumesc mult!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara,

      Da, va pot reprezenta in procesul de divort fara sa fie nevoie sa veniti in Romania.

      Putem discuta in detaliu despre cazul dvs pe adresa de e-mail av_prunianu@yahoo.com sau ma puteti contacta la telefon 0727799199, de luni pana vineri intre orele 9-18.

      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
  22. Buna ziua! Am reusit si am facut la notar partaj voluntar de bun acord acest act il poate ataca vreodata sotia .va multumesc pentru sfat nu va dati seama cat m-ati ajutat sa aveti parte numai de bucuri si sanatate

    RăspundețiȘtergere
  23. buna seara. sunt casatorit de 4 ani jumatate si vreau sa divortez prin tribunal(sotia nu vrea sa divortam de comun acord). de 3 ani de zile suntem separati,nu mai locuim impreuna. apartamentul in care am locuit impreuna l-am cumparat eu inainte de casatorie. va rog sa ma ajutati si sa imi spuneti cum sa procedez,nu avem copii impreuna. se face partaj sau cum se procedeaza. VA MULTUMESC.

    RăspundețiȘtergere
  24. buna seara. sunt casatorit de 4 ani jumatate si vreau sa divortez prin tribunal(sotia nu vrea sa divortam de comun acord). de 3 ani de zile suntem separati,nu mai locuim impreuna. apartamentul in care am locuit impreuna l-am cumparat eu inainte de casatorie. va rog sa ma ajutati si sa imi spuneti cum sa procedez,nu avem copii impreuna. se face partaj sau cum se procedeaza. VA MULTUMESC.

    RăspundețiȘtergere
  25. Buna ziua. Cum procedez cu depunerea actelor de divort, daca sotul este plecat in strainatate, si nu poate veni in tara .Le inaintez eu, cum se procedeaza? (Nu avem copii sau bunuri de impartit) Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, dvs veti depune personal actele de divort. Daca nu este in tara, sotul dvs poate sa imputerniceasca pe cineva care sa-l reprezinte in proces.

      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
  26. Buna ziua,

    Da, puteti depune dvs actele de divort, in numele dvs.Sotul poate imputernici un avocat/mandatar sa-l reprezinte in procesul de divort.

    Av Petronela Prunianu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,
      Va rog sa mi spuneti cum se va desfasura ancheta autoritatii tutelare daca copii raman in Canada cu sotia, iar eu ma intorc in tara si depun actele de divort. mentionez ca sotia si copii au rezidenta canadiana si eu sunt de acord sa ramana la ea. Copii au 12 respectiv 4 ani.
      Pot depune eu actele de divort la notar cu procura de la ea si ea sa vina apoi in tara sa semneze la termenul stabilit?

      Ștergere
  27. Buna ziua,
    Doresc sa divortez de sotia mea, nu ne mai intelegem, suntem casatoriti din 2011, in ultimii trei ani ne-am certat de multe ori si am incercat sa ne impacam, toate tentativele fiind esuate. Eu vreau sa divortez, ea nu vrea, in prezent sta la mine si nu vrea sa plece, cu toate ca relatia noastra este mai mult ca a unor colegi de aparament. Nu avem nimic cumparat in comun, eu am o masina pe care am cumparat-o in timpul casatoriei din banii mei (in 2009, cand nu eram casatorit am facut credit la banca pe care inca il platesc sa imi iau masina, ulterior masina respectiva am vandut-o si ni-am cumparat alta si apoi am vandut-o si mi-am luat alta si tot asa pana am ajuns la cea din prezent.). intrebarea mea este pot sa divortez la judecatorie fara sa fiu reprezentat de un avocat (nu am bani sa platesc un avocat) si daca ea imi poate cere sa impartim masina. Mentionez ca nu avem copii. Va multumesc anticipat pentru raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  28. Buna ziua, as vrea sa aflu unde as putea sa verific daca s a pronuntat un divort la notar...daca apare undeva afisat sau trebuie sa ma duc la acel notar sa intreb? Sunt date confidentiale sau poate sa le afle oricine?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intrebati la notarul unde ati depus actele.

      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
  29. Buna,
    Intentionez sa divortez de sotul meu, el este de acord cu divortul, dar nu este de acord sa mi ramana mie fetita, ci va dori custodie comuna. Sunt casatorita cu el de 5 ani.. dar nu mai locuim impreuna de 1 an jumatate (precizez ca a fost violent fizic si verbal). Eu lucrez in Anglia si nu dupa mult timp l am chemat si pe el.. dar nu am rezistat mai mult de 2 saptamani din cauza ca a fost violent dinou.Acum este lucreaza in Germania.
    nu avem bunuri comune, si nu vreau absolut nimic de la el.
    Ce sanse am sa obtin singura custodia fetei ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Daca aveti probe care sa sustina ceea ce spuneti si sunt corect adminstrate, aveti sanse sa obtineti autoritatea parinteasca exclusiva. Angajati-va avocat care sa va reprezinte in aceasta actiune pentru ca nu este una usor de castigat.

      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
  30. Buna ziua. Doresc sa divortez de soțul meu din cauza infidelități. Avem un an de la căsătorie și un copil de 7 luni și nu avem bunuri comune. Vreau ca el sa nu aibă nici un drept și sa plătească pensie alimentara. Cum as putea proceda. Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Daca nu exista posibilitatea solutionarii amiabile, va sfatuiesc sa introduceti actiune de divort la judecatorie.

      Daca doriti mai multe informatii, astept pe mail av_prunianu@yahoo.com mesajul dvs.

      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
  31. Bună ziua...am și eu o intrebare. M_am căsătorit în luna octombrie 4.10.2014 dar în luna februarie 2015 sotul meu sa încurcat cu o altă femeie eu fiind însărcinată în 5 luni mia cerut să plec deoarece el vrea să fie cu respectivă...el mai având două fetițe minore din concubinaj si stăteau cu noi și mama lui...eu am plecat la părinți fiind însărcinată în lună 5 nu ma căutat deloc în ziua când am născut a venit a recunoscut copilu.la trei luni ale copilului nu a mai venit deloc să îl vadă și am băgat divorțul este și el de acord dar sunt curioasă ce drepturi îi va da judecătorul dacă el nu a venit nici să îl vadă nici măcar la botezul copilului de și eu lăm chemat ...va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  32. Bună seara, am depus actele de divort în luna mai (comun acord), prima înfățișare a fost în iunie. Soția a făcut recurs în iulie. De atunci și până acum pe portalul instanței nu s-a mai afisat niciun termen. Întrebarea mea e: din experiență dvs ce timp de răspuns au instantele când se face recurs

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Termenele sunt fixate de judecator in ordinea inregistrarii cererilor. Durata fixarii termenelor variaza in functie de numarul de dosare al fiecarei instante. Puteti primi termen si in noiembrie, nu e nimic neobisnuit.

      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
  33. Buna seara sotul a cumparat un teren cu un italian in Romania la divort sunt bunuri comune dobandite pe timpul casatoriei multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Daca sotul dvs nu a cumparat terenul pe vreo firma, ci in calitate de persoana fizica, da, terenul intra in masa bunurilor comune.

      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
  34. Bună ziua! Sunt căsătorit de un an și câteva luni și vreau sa divorțez. Soția este de acord. Putem divorta la notar chiar dacă avem bunuri comune? Avem o casa împreună și eu vreau sa rămân cu ea. Soția e de acord, și am fixat cu ea sa-i dau o suma de bani. Suma e imensă și nu-i pot avea în momentul divorțului. Se poate face un act în privința asta în măsura în care eu îmi asum obligația ca-i voi da într-un anumit termen,dar divorțul sa se desfășoare înainte??? Va mulțumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Da, puteti divorta la notar daca ambele parti sunteti de acord cu toate capetele de cerere.

      Avocat Petronela Prunianu

      Ștergere
  35. Bună ziua as dori sa știu cum trebuie sa procedez.Nu mai locuiesc cu soțul meu de 6 ani dar avem 2 minori unul la el iar cel mic la mine.Acum mama decis sa divorțez ce trebuie sa fac.?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      In primul rand, discutati cu sotul si vedeti daca este de acord cu divortul. In caz contrar, va trebui sa solutionati in instanta desfacerea casatoriei.

      Avocat Petronela Prunianu

      Ștergere
  36. Buna ziua si un An Nou fericit! Noi am divortat prin tribunal pe cale amiabila , el a bagat divortul si a avut avocat, nu am avut nimic de impartit si cei doi copilasi au ramas la mine,sentinta definitiva a avut loc in septembrie 2015, intrebarea mea este: cand imi vine hotararea judecatoreasca caci as vrea sa plec in vacanta cu copiii dar am nevoie de aceasta hartie, trebuie sa merg eu la tribunal sau imi vine prin Posta, au trecut trei luni deja, cand am sunat-o pe avocata lyi mi-a raspuns ca nu stie cand imi vine, oare nu trebuia sa primesc o hartie atunci la pronuntarea definitiva? Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Interesati-va la judecatorie daca a fost redactata si comunicata catre dvs sentinta civila pronuntata in cauza.

      Avocat Petronela Prunianu

      Ștergere
  37. Bună ziua! Ma numesc Beatrice,am 29 de ani și sunt din București. Acum 6 ani mama mea a murit și am rămas cu fratele meu acum în vârstă de 16 ani
    De 6 ani ma chinui sa îl scot de la casa de copii. Statul mi a luat fratele ca nu aveam salariul necesar pentru creșterea lui. Acum 2 ani am plecat în Germania crezând ca prin ambasada am sa îl pot câștiga.locuiesc în Germania cu acte în regula,lucrez la o firma serioasa am o casa cu chirie suficient de buna pentru anchetele sociale și tot ce trebuie. Va spun sincer nici în ziua de azi nu am reușit. Încă ma chinui...Anm trimes acte peste acte...cum sa fac? Sa dau în judecata pe cine?? Și cum?? Eu cu fratele meu ne vedem de 2 ori pe an. Menționez ca tot strictul lui necesar eu îl suport. Haine..scoala..bani de buzunar..acum sa îmbolnăvit și este în spital..nu sa dus nici o educatoare la el. L-au trimes singur cu salvarea și sta la spital singur.am trimes eu câțiva prieteni sa aibă grija de el.

    RăspundețiȘtergere
  38. buna ziua!!!ce se poate face in ca´zul in care eu vreau sa divortez si sotul nu vrea ascunzand actele necesare ce trebuiesc la dosar(cert casatorie,acte copil..s.a.m.d)va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Cereti duplicate dupa actele care va intereseaza de la Serviciul de Stare Civila.

      Avocat Petronela Prunianu

      Ștergere
  39. Bună ziua,aș dori să aflu si cum trebuie să procedez,aș dori să introduc cererea de divorț deoarece eu și soțul meu nu mai locuim împreună de mai bine de jumătate de an,băiețelul nostru în vârstă de 2 ani este la mine tatăl lui vine să îl vadă când își aduce aminte de accea am și hotărât să nu mai continui cu acest mariaj din prea multă nepăsare,neglijență față de copil,jocuri de noroc și altele.Aș dori foarte mult să știu cum ar trebui să procedez dacă am neapărată nevoie de un avocat și câte șanse sunt să obțin custodia totală al copilului ținând cont de nepăsarea tatălui până și pentru ai face cele necesare pentru k copilul să beneficieze de alocația de stat până și asta refuza să facă viitorul meu fost soț de aceea nici în prezent băiețelul nostru nu beneficiază de alocație,va rog foarte mult să mă îndrumați dacă puteti va mulțumesc frumos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Am nevoie de mai multe informatii pentru a va putea oferi solutiile legale potrivite in cazul dvs, astfel incat va rog sa reveniti cu e-mail pe adresa av_prunianu@yahoo.com .Sau ne putem auzi la telefon 0727799199 daca va e mai usor asa. Ma puteti contacta de luni pana vineri in intervalul orar 9-18.

      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
  40. Buna ziua..Ma numesc Ana Maria,m-am casatorit in 2013 cu un barbat cu care am avut o relatie din 2008..si nu ne.am inteles..mai mult dupa ce ne.am casatorit..el era mai mult plecat din tara..nu vroia sa avem si noi un copil..pe motiv ca nu ne permintem..in 2008 am facut un avort pt ca nu a vrut copilul..da am ramas in continuare ca am sperat ca ne va fi bine mai incolo si dupa ce ne vom casatorii va dorii sa avem o familie...dar nu a fost asa...in vara aceasta,mai exact in iunie,eu am cunoscut pe altcineva cu care am inceput o relatie..de fapt m.am despartit de sot pe motiv ca mi.am gasit pe altcineva...el binenteles ca nu a vrut si nu vrea nici acum sa divortam..am facut cererea de divort in decembrie pt ca el avea certificatul de casatorie si cum nu vrea sa divortam nu mi l.a dat..a trebuit sa scot un duplicat cu care am intemeiat cererea de divort...acum el imi zice ca nu o sa se prezinte...are vreo importanta daca nu se prezinta? Sau se judeca in lipsa lui?? Problema mea cea mai mare este ca in noua mea relatie..a aparut si un bebelus..sunt insarcinata in 5 luni cu "celalalt"..cum ar venii...nu stiu daca ma puteti ajuta cu vreun raspuns...intrebarea mea este daca cumva reusesc sa termin cu divortul pana nasc,e vreo sansa ca,copilasul sa poarte numele tatalui? Sau tinand cont ca eram casatorita o sa poarte numele sotului? Sau daca ma casatoresc cu tatal copilului pana nasc? Atunci poate sa isi recunoasca copilul?Va rog frumos sa imi raspunde-ti si va multumesc foarte mult pentru ajutor.

    RăspundețiȘtergere
  41. Buna ziua am si eu o nelamurire daca ati putea sa ma ajutati .Pe data de 29 ianuarie 2016 mi sa terminat procesul de divort si pensie alimentara aveam dreptul la recurs in 30 trebuie sa specific ca stau in Italia pina acum nu mea ajuns nici o hirtie acada pentru a vedea ce sa hotarit pt a face recurs nu mea ajuns nici mie nici parintilor mei ca pina acum .Mai am dreptul la recus daca imi ajunge si a tre ut cele 30'de zile ? multumesc anticipat pentru ajutor

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Termenul de apel este de 30 de zile si curge de la data comunicarii sentintei.

      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
  42. Buna seara.Am doua intrebari :se poate achizitiona un bun din momentul pronuntarii divortului sau din momentul hotararii judecatoresti?Cat dureaza de la pronuntarea divortului si pana la eliberarea hotararii de divort?Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Puteti achizitiona bunul respectiv de la data pronuntarii divortului. Termenul legal pentru comunicarea sentintei este de 30 de zile, dar datorita numarului mare de dosare de solutionat aflat pe rolul instantelor se depaseste frecvent acest termen.

      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
  43. Bună ziua!
    Am următoarea problema:În septembrie 2015 am divorțat în fata mediatorului,divorț cu minor. Am depus actele la judecatorie dar nu am depus taxa de timbru de 200 lei ci doar 100 (așa mi-a spus mediatorul) iar la arhiva când am depus dosarul mi s-a dat înapoi copia după certificatul de naștere al copilului.Depun cele 2 acte în termenul specificat prin instintarea care mi-a veni acasă si dosarul a fost respins ca fiind incomplet (încheiere finala dezinvestire) cu posibilitatea de a face cerere de reexaminare în 15 zile
    Fac cerere de reexaminare prin care cer verificarea actelor,mă prezint la primul termen la care am fost chemat în decembrie 2015 și abia pe data de 04 februarie instanța imi respinge definitiv cererea de reexaminare a dosarului.
    Intrebari:
    1)Actul de divorț de la mediator mai este valabil?
    2)Dacă DA cum anume trebuie sa procedez pentru a pune dosarul pe rol?Depun alt dosar sau cum?
    La vechiul dosar am certificatul de divorț în original și actul de divorț dea mediator.
    Mulțumesc frumos!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Va raspund punctual:
      1. Da, este valabil actul eliberat de mediator, dar aveti nevoie si de o hotarare judecatoreasca care sa consfinteasca intelegerea partilor.
      2. Scrieti-mi e-mail pe adresa av_prunianu@yahoo.com pentru ca nu trebuie sa depuneti un dosar nou, ci o alta cerere.
      Valabil si pt dvs si pentru toti care citesc blogul: NU MAI LASATI ACTE IN ORIGINAL LA DOSAR, ci depuneti copii conforme cu originalul, iar actele originale sa le aveti asupra dvs in instanta, pentru eventualitatea in care se cere confruntarea copiilor cu originalele.

      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
  44. Am si eu o intrebare: am intentat actiune de divort sotului de origine straina. Tin sa comentez ca suntem casatoriti de 10 ani (casatoria a avut loc in afara Romaniei, fara copii. Sotul mi-a dat in scris ca e de acord cu divortul. Avocata a trimis instiintarea prin DHL, dar dupa 3 luni inca nu putem lua dovada de la DHL ca documentele au fost livrate, si nici sotul nu a confirmat promirea lor. Acum instanta vrea sa trimita documentele din nou. Ma ingrijoreaza faptul ca acest divort nu se va incheia niciodata. Eu si sotul nu mai stam impreuna din ianuarie anul trecut, actiunea de divort a fost inregistrata pe 24 Septembrie si pe 19 februarie mi-a fost comunicat ca trebuie sa retrimitem documentele. Este o alta cale mai usoara si rapida de solutionare a divortului?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Aceasta situatie o veti rezolva cu avocata dvs si, eventual cu cei de la firma de curierat DHL.

      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
  45. Buna ziua,
    Va rog sa mi spuneti daca la data depunerii cererii de divort voi si si numarul dosarului de divort sau mi se va comunica ulterior, deoarece plec din tara si voi avea nevoie de acest numar. Mentionez ca divortul este de comun acord
    VA multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Da, puteti primi nr de dosar daca il cereti sau daca aveti un exemplar dupa cererea de chemare in judecata pe care vi se aplica dovada depunerii de catre instanta competenta.

      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
  46. Buna ziua am nevoie si eu de un sfat nu mă mai înțeleg cu soțul meu am nevoie să știu câte șanse sunt să-mi iau copilul am fost la notar să divortam pe cale amiabilă si sa ne înțelegem soțul a zis acolo la notar ca să-i ramina copilul lui eu nu am fost de acord dar mă forțat să semnez ma dezbagubit am făcut un contract tot la notar că-mi dă 350 de milioane doar în acte si soțul o zis că-mi lasă copilul si ca nu-mi da bani numa să semnez acum 2 zile am observat un contract care soțul la ascuns era cu creditul de la bancă el scos bani si nu mi-a dat când am fost la primărie pentru ancheta sociala acolo ba mai fost de acord să-mi lese copilul nici eu n-am vrut să-i las copilul pentru că așa ne-am înțeles că copilul rămîne la mine si nu-mi da bani la primărie na mai vrut să-mi lese copilul si predinde incontinoare ca mi-o dat bani la notar nu ne mai poate divorta pentru că n-am fost de acord în legătură cu copilul si acum trebuie să mem în instanță cum demonstrez eu acum că nu mi-a dat bani si nici copilul soțul are toate actele făcute la notar dar totul ai la soț și bani si copilul câte șanse am să-mi dea mie copilul judecătoria el predinde ca l-am înșelat ma tuns scurt baieteste am fost băgată în apă rece în vana si era să-mi bage prelungitorul în apă să mă curenteze nu pot să dovedesc lucrul ăsta pentru că aș 3 săptămâni de atunci si ca sa nu ma duc sa dau plângere la poliție ma ținut că-mi dă copilul numa semnează zicea către mine ma dus de nas cum se spune ce pot sa fac eu acuma am nevoie de ajutorul dumneavoastră vă mulțumesc mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Am nevoie de mai multe informatii pentru a va putea oferi solutiile legale potrivite in cazul dvs, astfel incat va rog sa reveniti cu e-mail pe adresa av_prunianu@yahoo.com .Sau ne putem auzi la telefon 0727799199 daca va e mai usor asa. Ma puteti contacta de luni pana vineri in intervalul orar 9-18.

      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
    2. Buna ziua ma numesc cristina eu cu sotu nu ma mai intelg cu ea cat am fost insarcinata ma batut am o fetia cu el de 3 SAPtamnai de cand am nascut cam cat mar costa sa dau divort de el ma amenita cami ea fetita cand sunt singura acsa stau la parinti mei frica sa numi tragaca am nascut prin cezariana nu am posibilitate acuma de un avocat el nu a intrebat de fata cu ccat am nascuto ma injura el este plecat din tara se pote da divort si in lipsa lui va rog ajutatima cu un sfat as cu el de un an si sase luni si el bea in continu nu e zi sa fie beat va multumesc

      Ștergere
  47. am si eu o intrebare sunt casatorita a 2a oara cu actualul sunt casatorita de 3 ani si am 2 copii unu din prima casatorie si unul din a 2 casatorie dar amandoi sunt pe numele primului sot si vreau sa divortez de el pe motiv violenta dar mia luat certificatul de casatorie si la lasat pe la prieteni pentru a nu putea baga eu divortul ce sfat imi puteti da va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scoateti duplicat dupa certificatul de casatorie.

      Avocat Petronela Prunianu

      Ștergere
  48. Buna ziua d-an avocat cit dureaza un divort daca ambi sotii sunt deacort.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Divortul prin acord se solutioneaza intr-un singur termen,iar fixarea termenului depinde de fiecare instanta de judecata.

      Avocat Petronela Prunianu

      Ștergere
  49. buna ziua as vrea si eu sa stiu cum pot face sa divortez sunt despartita de 4 ani dar nu am divortat inca si as vrea sa divortez nu mai stiu nimic de sotul meu nu avem bunuri impreuna doar un minor pot divorta in lipsa lui? si cat dureaza?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Puteti divorta in lipsa sotului dvs. Procedura la instanta dureaza intre 3-6 luni, in functie si de agenda instantei.

      Avocat Petronela Prunianu

      Ștergere
  50. Buna ziua ! Am introdus cererea de divor in februarie 2017, dupa un proces pentru ordin de restricție , mentionez ca nu avem copii impreuna si nici partaj de facut , a fost citat la adresa din buletin(care este la adresa părinților mei) insa el este plecat de acasa din 6 februarie cu o alta femeie si sunt actualmente impreuna ! Nefiindu_i înmânată citatia , am primit de la tribunal eu sa comunic eu adresa lui , am facut o cerere la evidenta populației ....insa tot cu aceeasi adresa a fost gasit ! În cazul acesta ce trebuie eu sa fac pentru a cere divorțul in lipsă ??? Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  51. Buna seara. Sunt casatorita in Romania si sa vrea sa divortez la primarie, cand m-am casatorit aveam deja un copil care in prezent are 14 ani si este recunoscut doar de mine si traieste in alta tara. Pot divorta la primar? Din moment ce sotul meu nu are nici o treaba cu copilul meu. Multumesc ptr raspuns.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,
      Daca nu aveti copii minori rezultati din căsătorie, puteti divorta la starea civila.

      Avocat Petronela Prunianu

      Ștergere
  52. Buna seara. M-am casatorit acum 10 ani cu un cetatean american in Bucuresti dar de care am divortat acum 2 ani in SUA. In Bucuresti la starea civila inca apar ca fiind casatorit dar legal in SUA sunt divortat. As putea sa deleg/imputernicesc pe cineva din Romania sa depuna actele necesare ca si acolo sa apar ca fiind divortat? Stiti cumva ce acte ar trebui depuse si unde?
    Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Puteti sa dati imputernicire in vederea inscrierii divortului in Romania. Divortul dvs trebuie si recunoscut de catre instantele romane. Va pot reprezenta in fata autoritatilor, atat la instanta competenta, cat si la inscrierea mentiunii divortului. Daca doriti sa colaboram, va rog sa imi trimiteti mail pe adresa av_prunianu@yahoo.com pentru a va comunica care sunt actele necesare rezolvarii acestei situatii juridice.
      Avocat Petronela Prunianu

      Ștergere
  53. De comun acord Cu sotul ei fica mea a divortat la notar cei doi copii au ramas la fica mea .I sa fixat o pensie alimentara de 150 e pe care nu ia mai platito.Acum fica mea vrea sa faca partajul si sai ceata pensia marita pt copii rostu sot nu vrea sunt despartiti din 2017 El lucreaza in Germania are un salariu de 2400e fica locuieste Cu noi in Italia .Pt partano au un ap de 4 camre la Marasesti .cum putea face si de ce acte avem nevoie

    RăspundețiȘtergere
  54. Buna ziua! M'am casatorit acum 3 ani si am o fetita de 3 anisori...eu cu sotia nu ne mai intelegem d mai bine d un an... ii tot spun sa ne despartim insa ea imi cerea timp sa isi gaseasca unde sa stea... precizez ca nu prea ii place munca si provine dintr'o familie destramata ( frati p la camin, parinti, unchi fosti detinuti etc). Eu intre timp mi'am facut o alta relatie din care va rezulta un copil, sotia a aflat si intr'un final a decis sa plece de la mine de acasa...nu stiu nimic de copil d aproape o luna imi interzice orice contact cu ea... as dori sa bag divortul si vreau sa stiu daca am sanse sa se stabileasca domiciliul la mine? Muncesc, am camera copilului si este ft bn ingrijita... ma poate dezavantaja in divort faptul k am o alta relatie? Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  55. Considerati ca va fi o explozie a cazurilor de divort dupa perioada de izolare, asa cum se zvoneste?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Nu stiu daca vom putea vorbi de o "explozie" de cazuri, insa exista prerogative ca vor fi destul de multe divorturi dupa data de 15 mai. Pe mine m-au contactat destul de multe persoane in aceasta perioada, voi vedea daca se si concretizeaza in actiuni.
      Aceasta perioada a fost un mare test pentru multe relatii si e firesc sa se "cearna", ce e benefic va iesi din asta mai puternic, mai consolidat, ce nu, se va destrama. E despre evolutie, e firesc.

      Avocat Petronela Prunianu

      Ștergere

Citeste si:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...