sâmbătă, 16 martie 2013

Recunoasterea/inscrierea hotararii de divort pronuntate in strainatate





L.E Este posibil ca de la data publicarii acestui articol si pana in prezent  sa fi intervenit modificari legislative care sa schimbe conditiile de recunoastere/inscriere a inscrisurilor straine.
In articolul de astazi va voi oferi informatii referitoare la recunoasterea/inregistrarea in Romania a divortului pronuntat de instantele straine. Asadar, daca sunteti cetateni romani cu domiciliul in strainatate sau cetateni romani casatoriti cu cetateni straini puteti inregistra in Romania divortul pronuntat in strainatate.

Care sunt modalitatile in care puteti obtine recunoasterea/inscrierea? 
In functie de tara in care s-a pronuntat hotararea de divort aveti la dispozitie:

1. Inscrierea divortului la Starea civila direct, fara parcurgerea altor proceduri.
2. Recunoasterea hotararii de divort pronuntata in strainatate de catre instantele romane.
3. Inscrierea hotararii prin misiunile diplomatice ale Romaniei in alte tari.

Cadrul legislativ este stabilit de Legea nr. 105/1992, de Regulamentul 2201/2003, de Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civila prin art. 42, alineatul 2 introdus prin Legea nr. 94/2004, dupa caz.

Pentru a obtine recunoasterea divortului in Romania nu este necesara prezenta dvs in tara. Cabinetul de avocat "Petronela Prunianu" va poate ajuta sa obtineti recunoasterea/inregistrarea hotararii de divort.



Nu uitati: un om informat este un om puternic!
  



 Daca v-a placut aceasta postare, dati clic pe butonul "imi place". Sau "distribuie" ca sa afle si prietenii dvs aceste informatii. S-ar putea sa le fie de folos si sa va multumeasca. :)

23 de comentarii:

  1. Buna ziua, ma puteti ajuta cu recunoiasterea unui divort din Italia?astept raspuns
    Iulia

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ziua, doamna Iulia,
    Am nevoie de mai multe informatii cu privire la divortul pronuntat in Italia, asa ca va rog sa-mi trimiteti un e-mail pe adresa av_prunianu@yahoo.com sau sa ne auzim la telefon 0727799199.
    Banuiesc ca ati citit articolul de mai sus si v-ati informat cu privire la actele de care voi avea nevoie.

    Av Petronela Prunianu

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua.Am o intrebare:Divortul pronuntat in australia este recunoscut in romania?Mai trebuie mers in instanta daca australia este semnatara a conventiei de la haga? Daca da cat dureaza aceasta procedura?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,
      Pentru inscrierea divortului pronuntat in Australia trebuie parcursa intai recunoasterea in instanta, apoi se depune dosarul complet la Serviciul de Stare Civila.
      Procedura in instanta dureaza aprox 3 saptamani, iar la Starea Civila aproximativ o luna.

      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
  4. Bunaziua. Imi puteti spune cat dureaza inscrierea divortului obtinut in italia? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  5. Bunaziua. Imi puteti spune va rog cat timp dureaza inscrierea hotararii de divort obtinuta in italia. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna ziua, imi puteti spune daca mai trebuie recunoscut divortul din danemarca la tribunal?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Da, si pentru Danemarca trebuie parcursa procedura recunoasterii divortului in instanta.

      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
  7. Buna ziua as dori sa stiu cat dureaza inregistrarea unui divort pronuntat in Germania si daca mai este necesar sa fie recunoscut de catre Tribunal

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna ziua, imi puteti spune care es termenul limita pentru a realiza recunoasterea unui divort facut in spania? e necesar / obligatoriu sa fie recunoscut si in romania sau este destul daca a fost completat divortul in spania? exista vreo penalizare in cazul in care nu sa recunoscut divortul in romania?

    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Aveti obligatia legala ca in termen de maxim 6 luni sa parcurgeti in Romania procedura de recunoastere a divortului pronuntat in strainatate si sa cereti sa se noteze modificarile intervenite in registrele de stare civila. Nu e suficienta sentinta de divort pronuntata de instantele competente din Spania, trebuie obtinuta recunoasterea sentintei de divort si in Romania.

      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
  9. va rog sa-mi comunicati daca casatoria efetuata in Danemarca este recunoscuta in Romania


    RăspundețiȘtergere
  10. Buna ziua !As dori sa stiu cat dureaza iregistrarea sentintei de divort obtinuta in italia dar pe care este mentionat copilul minor .
    Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna ziua.
    Ma numesc Viorel si as dori sa stiu daca ma pute-ti ajuta cu recunoasterea unui divort pronuntat in Spania.La consulat m-i sa spus ca am nevoie de o sentinta judecatoreasca din Romania. Totodadata trebuie sa stiti particularitatea care este in situatia mea : fosta sotie la sase luni de la divort a avut un accident de trafic si a decedad.
    Va multumesc anticipat. Cu respect Viorel.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Da, ma pot ocupa de recunoasterea diovortului in Romania. Va rog sa-mi transmiteti toate informatiile pe adresa de e-mail av_prunianu@yahoo.com si vom pastra acolo legatura despre aceasta procedura.

      Av Petronela Prunianu

      Ștergere
  12. Bună ziua. Este necesara recunoașterea divortului din Serbia de către Tribunalul Iași? Precizez ca nu sunt titularul ci mi s-a făcut procura.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună ziua,

      Da, este necesara recunoasterea divortului din Serbia de catre instanța romana.

      Avocat Petronela Prunianu

      Ștergere
  13. Buna ziua, as dori sa va intreb daca eu am facutfdivortul in Italia in primarie precizez cetatean Italian El, de la priprima mi-au dat extras de casatorie cu metiune de divort dar primaria din onesti imi spune ca nu e bun. InIitaIta nu se dau certificate de divort doar aceste extracte Ce trebuie sa fac Am tot tradus apostila. Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Ar trebui sa vad acel extras ca sa va pot spune daca e bun sau nu si ce trebuie facut mai departe. Daca doriti, trimiteti-mi pe mail av_prunianu@yahoo.com extrasul scanat/fotografiat.

      Avocat Petronela Prunianu

      Ștergere
  14. Buna ziua doamnaa avocat ma numericamente Tiganus Elena, as dori sa inregistrez divortul facut in italia cu cetatian italian in Romania Galati va rog di suflet sami spuneti ce acte am nevoie,cit timp dureaza si daca va puteti ocupa dumneavoastra de aceste acte.va multumesc si astept raspunsul dumneavoastra

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua, doamna Elena, ma pot ocupa de inregistrarea divortului dvs, drept pentru care va rog sa imi scrieti un mail pe adresa av_prunianu@yahoo.com ca sa va dau toate informatiile in privat.
      Sau contactati-ma la telefon 0727.799.199, de luni pana vineri, intre orele 9-18.

      Avocat Petronela Prunianu

      Ștergere
  15. Buna ziua ma numesc daniela intrebarea me este cat durează inregistarea divortului in romania Am sentinta tradusă legalizată și cu apostila de la haga. Multumesc

    RăspundețiȘtergere

Citeste si:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...