MINISTERUL JUSTIŢIEI
15 ianuarie 2015
Comunicat de presă referitor la posibilitatea de a
transmite părților și participanților la un proces încheierile de
ședință și hotărârile în format electronic
Ministerul Justiției informează opinia publică despre
posibilitatea de a solicita instanței de judecată, în toate cauzele
civile (aproximativ 90% din totalul cauzelor aflate pe rolul
instanţelor), ca încheierea de ședință sau hotărârea judecătorească să
le fie transmisă în format electronic.
Astfel, în urma unui demers al
Ministerului Justiției, susținut și de Consiliul Superior al
Magistraturii, programul informatic al instanțelor a fost modificat
astfel încât să permită transmiterea prin e-mail către părțile dintr-un
proces, dar și către reprezentanții legali ai acestora, a încheierilor
de ședință sau a hotărârii judecătorești imediat ce acestea sunt
încărcate în sistem.
“Este un alt pas pe care îl facem spre implementarea
conceptului de dosar electronic, în acest moment fiind posibilă
comunicarea și prin e-mail a încheierilor de ședință și a hotărârilor.
Am parcurs încă un moment în cooperarea cu C.S.M. care a susținut
această inițiativă și a aprobat rapid implementarea ei la nivelul
tuturor instanțelor din țară. Practic, în cauzele civile, părțile vor
putea să primească în format electronic aceste documente imediat ce ele
vor fi încărcate în sistemul ECRIS.
Până în acest moment, dacă un
justițiabil dorea să vadă o încheiere de ședință, document care nu i se
comunica, sau dacă intenționa să citească o hotărâre înainte de a-i fi
comunicată prin poștă, trebuia să vină personal la instanță și să
solicite dosarul cu actele respective.
Dacă hotărârea, de exemplu, nu
era încă listată și semnată de judecător nu exista în dosar așa că făcea
un drum degeaba. Comunicarea online reprezintă o alternativă modernă
care înseamnă economie de bani și timp pentru justițiabili, pentru
avocații acestora.
Astfel, am realizat posibilitatea tehnică prin care
dăm părților din procese ocazia de a se conforma rapid și eficient celor
stabilite de către instanțele de judecată, pe de altă parte dăm
avocaților ocazia de a informa în mod corect și complet, părțile
reprezentate.
În plus, prin această măsură facem un prim pas în
verificarea modului prin care putem ușura în viitor
activitatea instanțelor. Întreaga strategie a Ministerului Justiției
vizează reducerea duratei proceselor și eficientizarea sistemului. După
ani de zile de subfinanțare, am reușit ca din 2012 să alocăm suplimentar
sute de posturi de magistrați și grefieri concomitent cu implementarea
de tehnologii de ultimă oră. Complementar, am reușit să reluăm și
investițiile în sediile instanțelor, ” a declarat ministrul Justiției,
Robert Cazanciuc.
www.just.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu