In sedinta din 26 ianuarie 2013, Consiliul de Mediere a adoptat GHIDUL PENTRU ORGANIZAREA SI DESFASURAREA SEDINTEI DE INFORMARE PRIVIND MEDIEREA precum si forma Certificatului de Informare si/sau a Procesului Verbal incheiat de mediator la inchiderea sedintei de informare gratuita asupra avantajelor medierii.
Sedinta de informare privind medierea va cuprinde elemente relevante cu privire la:
- definirea medierii,
- principiile medierii,
- rolul mediatorului,
- drepturile si obligatiile partilor,
- avantajele oferite de mediere,
- efectele juridice pe care le va avea un acord de mediere si posibilitatea partilor aflate in conflict de a obtine pe cale necontencioasa a unei hotatari judecatoresti de consfintire a unui acord de mediere, cat si posibilitatea autentificarii acelui acord de mediere de catre un notar public.
Informarea obligatorie asupra medierii va fi realizata de catre mediator pentru toate partile implicate intr-un conflict, in sedinte comune sau individuale.
Certificatul de informare va fi eliberat de catre mediator doar in situatia in care toate partile conflictului au fost informate
cu privire la mediere,in intelesul legii. Certificatul de informare va fi
semnat de catre mediator si de catre toate partile participante la sedinta de informare.
Mediatorul va elibera certificatul de informare privind medierea si in situatia in care, dupa ce partile au fost informate, una dintre ele refuza sa-l semneze.
In situatia in care, la mediator se prezinta doar o parte in vederea informarii si partea nu poate asigura si prezenta
celeilalte parti, mediatorul va proceda la convocarea acesteia, la
solicitarea scrisa a partii prezente si in baza unui contract de
premediere.
Cheltuielile aferente procedurii de invitare a celeilalte
parti vor fi suportate de partea solicitanta si difera de la mediator la mediator.
Daca este mandatat de
solicitant, mediatorul este liber sa depuna toate diligentele pe care le
considera necesare in acord cu art. 43 din Legea 192/2006 pentru a
asigura prezenta tuturor partilor in vederea desfasurarii sedintei
/sedintelor de informare.
Invitatia la biroul de mediator se transmite de catre mediator prin orice mjloace care asigura
confirmarea primirii textului (scrisoare recomandata cu confirmare de
primire, curierat rapid, executor judecatoresc). Conform legii, se vor transmite doua invitatii.
Daca partea care a
fost invitata la sedinta de informare gratuita nu se prezinta la data si ora prevazute in invitatie, mediatorul va elibera partii solicitante un proces verbal din care sa reiasa demersurile efectuate de mediator in vederea asigurarii prezentei ambelor parti la sedinta de informare gratuita. Acest proces-verbal nu reprezinta un proces verbal de informare asupra medierii, este semnat doar de catre mediator,
se elibereaza intr-un singur exemplar si se inmaneaza partii
solicitante.
Cugetati la cele de mai sus si alegeti intelept!
Daca v-a placut aceasta postare, dati clic pe butonul "imi place". Sau "distribuie" ca sa afle si prietenii dvs aceste informatii. S-ar putea sa le fie de folos si sa va multumeasca. :)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu